Det här hörde jag på en podcast

Precis så har min make inlett de flesta meningar och diskussioner de senaste månaderna. Han pendlar ju till annan ort för sina studier och spenderar mycket tid på tåg eller i bil och har då funnit en hel drös med intressanta podcasts som han lyssnar på.
Precis som med allt annat är jag ju då lite efter. Var nog bland de sista att skaffa Facebook, eller kanske inte att skaffa konto för det gjorde en kollega åt mig för en herrans massa år sedan men sen dröjde det innan jag provade att använda mig av sidan.
Samma med Instagram, nu är det bland det första jag kollar varje dag då jag finner det oerhört inspirerande att följa alla dessa olika människor som både visar bilder men också tar upp en stor variation av olika intressanta ämnen i livet. Väldigt roligt tycker jag.

Och nu, nu efter att ha hört maken referera till olika podcasts i månader om inte ett helt år så bestämde jag mig nu för att prova på fenomenet för någon vecka sedan.
Hittills har jag då funnit poddar som Lillelördag och Penntricket som jag finner intressant att lyssna på. Poddar som väcker tankar, känslor, skratt, igenkännande osv. Feminism tex, ett för mig lite luddigt begrepp som vad jag har förstått kan innebära en stor rad av olika varianter. Men jag är intresserad, vill höra mer och skapa mig en egen uppfattning i frågan. Liksom känna efter, var står jag.

Och det är väl egentligen hela poängen med en podcast, att nå ut. Skapa intresse och tankar kring allt man tar upp. Vilken tur då att maken är akademiker och har studerat även genus så han kan inflika i mitt fumlande intresse av feminismen.
Ja, nu ska jag ta ännu en kopp kaffe och lyssna på en avsnitt av Penntricket innan jag tar tag i dagens sysslor.

Tadaaa ! // YO

Kommentera här: