Tack Blixten McQueen

Storbarnet är ute i det härliga sommarvädret och leker med en del andra barn som bor här i närheten. En trevlig fördel med att bo i radhus här är ju att så många barn som går på samma skola/förskola bor här och de leker alla med varandra ute om somrarna. I alla åldrar. Nu är ju jag en sån neurotisk mamma som gärna vill se mitt barn precis hela tiden men det funkar ju inte nu när han nått en ålder av 9 år så han har ju blivit med mobil. Som han aldrig svarar i. Oftast ringer han upp ca 14 dagar efter att man ringt och frågar vad man ville. På riktigt känner jag då. Knappt frustrerande. Den fyller alltså inte riktigt den funktion ännu som jag hade räknat med. Men han har den med sig och kan då komma hem den tiden han fått att han ska vara hemma i alla fall. Om han laddat den, för det glömmer han oftast. Inte alls frustrerande det heller. Nåja, jag måste försöka känna mig trygg med att han är ute här i närheten och inte ensam. Jag tror inte detta var rädslor som mina föräldrar hade på samma sätt men så grym som vår värld kan vara idag så blir man lite extra rädd om sina kiddos. Lillbarnet har fått äta kvällsmat ute på innergården, det var mer roligt att kasta runt den vilket är helt okej det med. Någon tugga blev det i alla fall. Sen bada på det, för närvarande hans favoritsysselsättning. Nöjd sitter han där och kastar ut sina badankor på mig som blir plaskblöt varpå han gapskrattar. Ja är det någonstans man ska kasta runt vattenfyllda badankor så är det väl just i badrummet så bara han är nöjd. Nu underhåller filmen Bilar honom en stund, precis som storebror är han enormt fascinerad av denna film. Det är 8 år mellan mina barn så jag trodde kanske att jag nu skulle få se någon ny film 780 gånger men nej, vi kör samma. Storbarnet såg Snövit med mig igår så det finns ju någon balans i alla fall. Men tack Blixten för den här något lugna stunden ikväll som ger mig möjligheten att dricka upp en hel kopp varmt kaffe. Maken jobbar som kock ikväll och jag ska försöka hålla mig hyfsat pigg och vaken tills han kommer hem så det får allt bli en kopp till på det. Varför pressar man sig till det kan man undra, att sitta redo att vara social kl 22:30. Jo, för sen imorgon far han iväg igen för en vecka på annan ort och sina studier så man får helt enkelt passa på så man hinner umgås lite. Finfin kväll på er // YO
1 Maria Pettersson:

skriven

Tycker det är bra att ungarna får en telefon så de är kontaktbara!

Svar: Ja men precis. Jag önskar bara att min härliga unge kunde lära sig att svara när man ringer 😊 Men det känns väldigt tryggt att han har en telefon.
Madeleine Hinn

Kommentera här: