Effektiv dag

Vaknade sådär ruskigt trött imorse när klockan ringde och kände att nej jag har ingen lust alls att gå upp nu. Detta efter ett antal uppvak med skrik av min minste mellan kl 02-06. Underbart. Givetvis låg han och snarkade gott som bara den imorse han också. Nåja, vi kom upp och jag hann slänga i mig ungefär 2 sippar kaffe, får till slut efter en del jagande på barnet kläder och sätter honom i vagnen. Då tittar han på mig och säger: Bajs ! Nej men inte har väl du börjar jag och sen kommer doften. Upp ur vagnen, in på skötbordet, av med alla kläder, byta blöja, på med allt igen och så åter till hallen och vagnen. Det positiva här är att han ju faktiskt börjat säga till, bra där. En buss senare än tänkt så var vi på väg till förskolan. Därifrån blev det långpromenad till vårdcentralen för provtagning. Det gick förvånansvärt snabbt och nu är det bara att vänta på att läkaren ringer upp om någon dag och meddelar provsvaret och eventuell justering av medicineringen. Så check på det. Därifrån blev det ännu en promenad till jobbet. Man ska väl inte gå just dit när man är sjukskriven men jag behövde få ihop och lägga in mitt sommarschema så allt är klart och planerat fram till september. Kändes som att det blev ett bra schema av det, lite dagtid och lite nätter. Fick även inlagt lite extra semester och ansökte om friskvårdsbidrag. Tänk jag har jobbat som sjuksköterska i snart 14 år och har aldrig tagit ut eller använt mitt friskvårdsbidrag. Helt galet ju. Så massage, here I come. Och kanske lite annat härligt. Väl hemma med en stund att avvara innan barnet skulle hämtas så passade jag på att avnjuta kaffe samt boka en långweekend till Spanien med maken. Så om 4 veckor är det dags, så otroligt härligt att ha något att se fram emot i allt kaos som varit. Men det känns som att vi i allt som hänt och varit blivit starkare, både var för sig och tillsammans i vårt äktenskap. Det finns ingen människa jag hellre vill dela livet med och alla dess upplevelser bra som dåliga. Så är det, jag har mött min bästa. Min livets kärlek. Efter att ha traskat över 18 000 steg idag så ska jag nu efter att ha röjt undan i köket efter kvällsmat precis bara sitta ner och slappa resterande del av vaken kväll. Hade tänkt sitta uppe igår men somnade bara kort efter att lillfisen lagt sig. Idag kanske, laddar med ännu en kopp kaffe. Ha en fin kväll !
1 EVELINA:

skriven

Skönt att ni bokat resan så ni har den att se fram emot, behövdes säkert efter den här dagen! Och härligt att ni år så starka ihop nu också, det smittar av sig på allt annat i vardagen och livet också när man mår bra i förhållandet :)

Svar: Ja visst är det så, kan man finna lyckan i de där små vardagsglimtarna så är det guld värt. Det är allt bra fint när man funnit sin livets bästa. Stor kram
Madeleine Hinn

Kommentera här: