När kaffet inte hjälper....

Det blev en sån dag. Jag har liksom inte vaknat till ännu. Somnade en stund på sängen och fann sen båda barnen på den stores rum där minstingen spelade Playstation och den store kollade Youtube på sin telefon. Tacksam att de kan hänga lite så man får möjlighet att slappa när så behövs. 
Storbarnet verkar lika trött som jag idag och minstingen sprakar givetvis av energi som alla andra dagar men accepterar att det blir en lugn dag idag.

Funderar på om jag ska göra mig en kopp kaffe. Det är ju dock med risk för illamående. Men kanske kunde man piggna till en smula.
Idag är det storm utanför och väldigt mörkt. Längtar efter sol. 
Juldagen bjöd ju på sol så då släpade jag mig ut på lång promenad. Var så härligt. 
Spenderade första halvan av dagen med att gråta så behövde komma ut. Är tacksam att jag för det mesta varit väldigt glad och harmonisk denna graviditet men vissa dagar är sådana så att jag gråter hejdlöst av ingen uppenbar anledning alls. Härligt. En rejäl fulgråt är väl hälsosamt lite då och då tänker jag. 

Jag ska försöka skippa mitt dåliga mamma samvete idag och låta det vara en lat dag. Imorgon är det ju som sagt dags för födelsedagsfirande här och då får jag se till att få upp energin. 

Sol på juldagen 2020 ☀️

(null)

Kommentera här: