Hej 2021 ✨

Årets första dag. Vi sov till 11 idag. Provade att gå utomhus vid tolvslaget men det blev för obehagligt för minstingen som är väldigt rädd för fyrverkerier men samtidigt tycker det är så enormt spännande. Så vi gick in igen och bäddade ner oss i min säng och tittade genom fönstret istället.  Hur mysigt som helst. Jag hade så dåligt samvete för att det bara skulle var vi två igår som firade nyår. Hur kul är en svintrött höggravid mamma liksom. Men vi fick en så mysig dag och kväll. Innan han somnade sa han att han haft den bästa dagen. Kan inte känna annat än så enormt tacksamhet för mina fina fantastiska ungar. Som ger mig dessa stunder av så mycket kärlek när man tvivlar på sig själv.
Stora sonen ringde vid tolv men hann inte svara. Fick bli nyårshälsning och kärlek via sms. 

Minstingen blev hämtad efter lunch idag och nu är huset så himla tyst och tomt. Jag behöver ju vila och bara ta det lugnt men som jag saknar barnen när de inte är här. Så får väl erkänna att i kombination med en sorglig film har det kommit några tårar under dagen. 

På söndag går jag in i vecka 34. Nu är det inte långt kvar. Sedan igår så trycker det på neråt och ilar väldigt mycket. Kan inte minnas att det kändes så med minstingen, tror inte jag hade några känningar alls innan han kom med planerat snitt i v 38+6. Med förste gick jag ju över till vecka 43 och han med rejäla förvärkar, tryck neråt, ca 500 tillfällen då jag trodde att förlossningen startat och slemproppen gick men minns inte i vilken vecka. Är sju väldigt spännande egentligen. Tänk om det drar igång tidigare denna gången. Min mamma tror det. Men med tanke på att min kropp vägrade gå igång med förste trots 43 veckors graviditet och igångsättning. 
Så jag får nog snällt hålla mig tills februari när vi har planerat snitt. 

Började dagen med chiapudding och grön smoothie idag också. Kändes nyttigt. Och till middag/kvällsmat blev det två frallor. Allt handlar om balans. Hade jag inte haft så stark halsbränna hade det nog eventuellt bli lite chips också. 

Hoppas ni alla haft en lugn och fin start på det nya året. 

Kram ! 
Smoothie med banan, grönkål, citronmeliss & kokosvatten.

Kommentera här: