När läkaren ringer

Min husläkare ringde i förmiddags och undrade oroligt om jag tog järntabletter. Japp, två dagligen faktiskt vilket inte är en höjdare för magen. Men tydligen så fortsätter både mitt blodvärde och järnvärde att sjunka. 
Så nya prover om en vecka igen då. 
Känns dock skönt att ha en fysisk förklaring på varför jag är så oerhört trött hela tiden. 
Minstingen är hemma och vi hade sån tur att det nya spelet till Playstation jag beställt kom i brevlådan idag. Perfekt en regnig och så himla mörk dag.
Vi tog oss ändå ut en runda för vi skulle ha tag på Bingolotter men där var kö ut ur affären så pass på den. Är ju inte så kul att stå i ösregn och vänta heller. 
Får göra ett nytt försök imorgon. Men är så nöjd med att vi varit ute och fått lite frisk luft.

Är ju van vid att jobba så mycket och vara igång varje dag så det här med att mest ligga på soffan hemma och uselt väder ute har varit svårt att vänja sig vid. 
Längtar verkligen efter sol, måtte vi får lite soliga dagar snart. 

Nu dags att tänka på vad vi ska äta till kvällsmat. Jag är så himla trött på att laga mat och inspirationen är nere på noll för tillfället. Älskar ju matlagning annars men det är lite skillnad när man är ensam och alltid är den som ska fixa och dona. Finns risk att det blir någon variant av hemkörning. Kanske. Om jag inte hittar något gott och enkelt i frysen. 
Hade ambitionen att jag skulle göra massa storkok på slutet av graviditeten och frysa in för att ha det enkelt i början när bebis kommer men nu är ju energin på noll så har inte riktigt blivit som jag tänkt. 

(null)

Kommentera här: