Ställa klockan en ledig måndag...

Idag blev det att ställa klockan för att följa med min mamma och handla. Var svårt att finna allt jag behövde till kalaset online. Annars är ju online shopping väldigt smidigt nu i dessa tider med en pandemi. Så på med munskydd och ut bland de andra 3 personerna som också ställt klockan för att vara först på plats. Tänk så fantastiskt skönt det ska bli när livet kan återgå lite till det mer normala igen. När man inte behöver vara rädd för smitta hos varje människa man möter. 
Kom hem och hade förväntat mig att minstingen skulle ha vaknat och väckt store men nejdå de sover så gott båda två fortfarande. 

En kopp kaffe nu ensam i lugn och ro innan det är dags att fixa födelsedagsfrukost, sjunga & sedan städa och fixa innan en liten del av familjen kommer i eftermiddag. Det blir bara mormor och två kusiner som kommer idag men det är ju inte så bara det. Man får göra det bästa av det. Minstingen är ju glad att kusinen som bara är 2 år äldre kommer så kan de leka och tonåringarna kan snacka av sig liten de ses så sällan. Och kanske kan jag och mamma då sitta i lugn och ro med en kopp kaffe. 
Senare blir minstingen hämtad av sin pappa och jag och nyblivna tonåringen får en myskväll med film och god mat bara vi två. Sen hämtas han av sin pappa imorgon och jag har en hel dag för mig själv att vila innan minstingen kommer hem igen. 

Senare i veckan nalkas ju nyårsafton och vi har ännu inga planer. Hur ska jag orka hålla mig vaken tänker jag ? Och minstingen som är totalt livrädd för raketer och de senare åren suttit uppe livrädd med hörlurar från kl 20-02. Blir spännande. Vi får se vad vi gör av den dagen. För min del hade vi i år kunnat hoppa över den då orken tryter såpass mycket som den gör. Vad ska ni hitta på denna nyårsafton ? 

Morgonkaffe. Dagens bästa och viktigaste kopp ☕️

Kommentera här: